tisdag 28 april 2015

Sketchabilities #137


Godkväll!

If you don´t use Swedish, please use the translate tool at the top of the right column.

Ännu en vacker skiss presenterades hos Sketchabilities men det blev i sista stund jag hann göra den.
Det blev kväll innan jag hann börja och när den var klar fick jag springa runt med den i trädgården
 för att försöka hitta ett skapligt ljus att fotografera i. En vanlig syn hos mig i och för sig  :)

Här är den ljuvliga skissen;

Jag valde ännu ett foto på sonen då han gick ut andra klass.


Jag valde ett papper i en lugn grön färg. Jag målade med vit akrylfärg på stencil, sedan kladdade jag
 med min Pinecone (!)dyna på en plast som jag sprayade vatten på och lät göra rinningar av.
En färgad wellpapp i vågigt mönster och papper från några små block, bl a MY MIND´S EYE.


Tv: Lager-på-lager. Sytråd och Rhinestones (som också är en favorit).
Mitten: Ett par hjärtan-pins. Stämplat med Pinecone och textstämpel.
Th: En etikett från ett MME papper, enamel dot från dito. Chalkade runt hela LO:n med Pineconedynan.


Det var allt för idag.
Tack för att Du tittade in!


I Ditt ansiktes ljus ser jag ljus, 
I Ditt ansiktes ljus förvandlas jag..

Låt din gI


4 kommentarer:

  1. Härligt med lager på lager och mysigt med sytråden :) Gillar dom söta hjärtana!!! Fint citat där på slutet i bloggen....... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sytrådsinspirationen kommer från dig! Dock behöver jag en kurs på hur man får den snygg. Ja, du känner nog igen de orden?! Ser att det blev några ord extra, datorn krånglade.. Kram!

      Radera
  2. very cute layout!!!!:))) Thank you for joining our sketch at Sketchabilities!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Elena! You're so kind!

      Radera