måndag 20 april 2015

Kortskissen #300, Sweet and CAS


Hej!

If you don´t use Swedish, please use the translate tool at the top of the right column.

Gjorde ett kort som jag tänkte kombinera till två tävlingar. Hittar inget om att man inte får göra det hos dessa två vilket passade bra nu :)


Sweet är det som gäller hos CASology
och
hos Kortskissen har de denna skiss (nr 300!!) :


Jag passade på att göra ett födelsedagskort till min brorson (ajaj, inget tjuvkik!)
Jag tänkte mig en tårta, vilken ju är sweet och den är i tre våningar.


Är det barnkalas så kan det väl gå lite häftigt till och tårtan hamna på sne´ :)
Det blev iallafall roligare så.

Nya härliga papper från Panduro.

  

Hoppas att ni kan se "sömmarna". Jag är som sagt stormförtjust i det verktyget nu :)


Distanser mellan cardstocken samt cs och tårta.


Tack för att Du tittade in!
Jag blir väldigt glad om Du lämnar ett spår efter dig.
Alltid så roligt att läsa.


Ju starkare och viktigare arbete,
ju oumbärligare är vila och ro.
                                                Carl von Linné


18 kommentarer:

  1. MUMS!!!! Läckert!!! Jag tror jag går in och tar bort mitt bidrag jag minsann :-) Så mysigt! Hos CASology får du iallafall kombinera för det är det flera som gör. Kram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Anna! Du gör mig alltid så glad med dina fina kommentarer <3 Men ta bort- big no no!! Kram :)

      Radera
  2. Vilken rolig tolkning! Eller mumsig, kanske jag ska säga. :) Tack för att du är med och tolkar vår skiss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Malin! Jag får nog ställa till med tårtkalas snart ;)

      Radera
  3. What a brilliant idea for a personalized birthday card! Sweet, yummy and oh so clever! I'm sure Simon will love it! Thanks for playing along with CASology this week!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Jen :-) You're kind words make me so happy!! (He will get a very personalized present too)..

      Radera
  4. Ha! What a fun personalized cake! Definitely sweet! Thanks for joining us at CASology this week!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Judy :-) Have a great day!

      Radera
  5. Vilken härlig annorlunda tolkning. :) Snygg kort! Kul att du ville vara med och tolka vår skiss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack CreaMaria! Vad kul att du tycker det :-)

      Radera
  6. Snygg tårta! Det var en ovanlig tolkning; tack så mycket för att du ville vara med och och göra ett kort inspirerat av skiss #300 på Kortskissen!!

    La Vikinga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tackar jag för! :-) Känns roligt att det upplevs som annorlunda. För mig var det en idé som kom upp direkt och jag brukar ofta kapa skisser ganska rakt av :-)

      Radera
  7. Härlig och lekfull tolkning av Kortskissens #300! Inga problem att kombinera tävlingar hos oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Cath! Och tack för info :-)

      Radera
  8. Kul och annorlunda tolkning av skiss #300! Hoppas att Simon blev glad. Tack för att du är med och tävlar. Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa! Roligt att du tycker det. Vi får se vad Simon säger på tordag. Han har den äran att fylla år på samma dag som Konungen. Dock brukar det ju vara presenterna som står i fokus ;-)

      Radera
  9. Kul tårta, den ser riktigt smarrig ut. Kram Carina

    SvaraRadera