söndag 12 april 2015

Månadsskiss hos Scraphuset.


Hej på er!

Stoormy! Hu, vilket ruskväder. Eller om man vänder på det; Wihii, vilket fantastiskt scrapväder :)

Idag blev det en lo på min farbror.
Skissen är från Scraphuset.


Jag hade ett större foto som skulle in i släktalbumet och det tyckte jag passade här.


Det krävs en del efterforskning då jag scrappar mina gamla foto:n. 
Jag skriver så mycket information jag kan hitta om personerna för att bevara till eftervärlden.
Dock blev det lite fel info på min journaling till att börja med så jag fick klippa och klistra.
Lätt gjort då många släktingar hade lika namn. De ärvde ofta föräldrar och syskons namn så jag råkade 
få "fel Ingrid" till att börja med. Gör om och gör rätt!



Äntligen kom jag till skott att använda gamla band igen.

Lite kuriosa; Fotografen Lars Erson, Munkflohögen hade även fotograferat en skolklass vid en lokal skola här på orten. Världen är liten ibland!
Trots att jag föredrar papper och penna så är datavälden en fantastisk källa att söka i.

Håll i hatten!
Trevlig Söndag.


2 kommentarer:

  1. Du är så duktig som dokumenterar så bra för eftervärlden! Och du är så bra på att få till det bra med dom neutrala färgerna. Nåt att tänka på för mig som lätt går lös på hela färgskalan :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Du! Jag är ju intresserad också :) Det är skönt och uppfriskande med hela färgskalor också Anna. Fortsätt med det! Kram

      Radera