torsdag 13 juli 2017

Veckans Skiss. Sommarutmaning.



Njut i vardagen!


Mycket ska hinnas med i vardagen. Det rullar oftast på och många gånger går det fort.
 För fort..
Viktigt är att hitta tid för återhämtning.
Är det mycket i livet så är det ofta just tiden för återhämtning som får stryka på foten.
Inte bra.

Jag försöker hitta vila och återhämtning i de "små" sakerna.
Det krävs ingen dyr Spa-resa. För mig är det viktigare att jag får tiden. 
Gärna en stund varje dag.

Ett ställe där jag trivs och mår bra är i min trädgård. Den är inte lyxig och prålig på något vis, men den ger mig ro. 
För mig är det rikedom att ha egna bär, blommor och grönsaker.
Att lägga nyplockad sallad på morgonmackan som äts utomhus, att lägga ljuvligt doftande dill på den nykokta potatisen, att ha egna hallon till desserten.
Det är lyx för mig!

Vad är lyx för Dig?


Gjorde en lo med inspiration från Veckans Skiss.
Tryggt och skönt att de ännu finns och man kan lita på att de levererar.
Tack för det!

Denna lo är en nr 2 av min trädgård. Den första hittar du här längre ner. 




Njut av dagen!




4 kommentarer:

  1. Ååhhh!!! Ulrica så fiiint!!! Och alldeles ljuvligt!!! Lyx för mig är att ha dig så nära mig!!! ♥️ Tack för din fina tolkning till VS sommarutm. KRAAAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min sötaste Anna 💜 💚 💜
      Lyxigt att ha DIG nära. Kram

      Radera
  2. Vilken härlig lyx du har! Tack för du att du delar med dig av den till oss andra genom din fina tolkning :-) Kram, Mahlin78 i VS-teamet

    SvaraRadera